söndag 2 september 2007

Himlen har öppnat sig!!

Kan man ha mer otur?? Har jobbat hela dagen från klockan 7 imorse... På hela dagen har det kommit två störtskurar, varav den ena kom precis när jag slutat. Hade fått på mig ytterkläder och sprang skuttande ner för trappan och ut till ledigheten! Döm till min förvåning när himlen hade öppnat sig och regnet forsade Blev snällt sittande under taket på en träbänk tills det blev ett litet uppehåll... Sprang till cykeln, gjorde ett cowboy-skutt upp på sadeln och trampade för allt jag var värd! ( i min takt: jättesnabbt, i andras takt: Som en snigel på gräsmattan)

Kan inte förstå hur folk kan cykla så bra. Jag kan knappt cykla alls, orättvist! Jag kommer bli en av dem med hjälm, knäskydd, armskydd och en kudde fastspänd över rumpan, eller så kan jag ta en kurs. Jag kan cykla runt på de där banorna som brukar finnas på parkeringsplatsen när 15-åringar ska lära sig köra moped. Där kan jag trampa runt, runt, runt tills jag kan cykla utan att titta!!

Ne nu lämnar jag alla tankar och går in i dimman! Hör av mig när den lättat!

Inga kommentarer: